Second-handy przeżywają „drugą młodość”. Kiedyś kojarzone głównie z tą najbiedniejszą częścią społeczeństwa, która ubierała się w takich sklepach z konieczności, teraz są postrzegane zupełnie inaczej. To zasługa gwiazd, tzw. celebrytów, którzy nie ukrywają, że często wybierają się do „ciucholandów” na polowania oryginalnych, nietuzinkowych strojów – takich jakich w normalnych sklepach nie uświadczysz. To właśnie za ich sprawą sklepy te odwiedzają coraz częściej młode kobiety, które chcą w nich znaleźć coś wyjątkowego i oryginalnego. Buszowanie po second-handach stało się swoistą modą i rywalizacją.

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu z odzieżą używaną, to pamiętaj, że dzieli się ją na sortowaną i niesortowaną. Ta pierwsza traktowana jak zwykły towar i jako taka podlega ogólnym uregulowaniom, natomiast odzież niesortowana uważana jest za odpad, dlatego, aby móc nią handlować będziesz musiał zdawać raporty odnośnie tego w jaki sposób nią gospodarujesz. Pamiętaj również o tym, aby kupując odzież nieposortowaną od hurtowni żądać potwierdzenia, że towar został odpowiednio zdezynfekowany i zdezynsekowany.

Co istotne, koszty prowadzenia takiej działalności nie są duże. Potrzebny jest lokal z magazynem (najlepiej w dość często odwiedzanym punkcie miasta), samochód do dystrybucji towaru oraz niezbędny do pracy sprzęt, czyli głównie kasa, wieszaki, półki i waga.

Jak odnieść sukces?

Nie da się ukryć, że second-handów jest w Polsce co niemiara, dlatego aby twój sklep cieszył się należytym zainteresowaniem powinien przyciągać nie tylko atrakcyjnymi cenami, ale także towarem dobrym jakościowo oraz przyjaznym nastawieniem do każdego klienta. Zamawiając towar miej na uwadze to, że najlepszymi krajowymi producentami są Szwajcarzy i Brytyjczycy, a zaraz za nimi Belgowie i Holendrzy. Staraj się więc kupować ubrania dostarczane z tych państw. Zwracaj też uwagę na to, aby w twoim second-handzie nie zabrakło odzieży markowej – ta jest równie mocno poszukiwana, jak jakieś oryginalne stroje kobiece.

W ciucholandach towar nabywa się albo na wagę albo na sztuki – sam musisz zdecydować, co dla ciebie będzie bardziej opłacalne i co bardziej odpowiada twoim klientom. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przetestował oba rozwiązania i potem wybrał to, które sprawdziło się lepiej.