Myślałeś o działalności w branży turystycznej? Standardowe biuro podróży może mieć duże problemy z przebiciem się przez liczną konkurencję. Warto więc spróbować szczęścia w jakiejś wyspecjalizowanej niszy. Czy myślałeś może o podróżach z historią? Organizowanie wycieczek śladami wielkich postaci, epokowych wydarzeń, krwawych bitew? Zwiedzanie zamków, zbrojowni, warowni, starożytnych grodów? To może być ciekawe połączeni dwóch pasji – podróżowania i odkrywania nieznanych kart dziejów świata! Poza tym historia wcale nie musi być nudna! Dobry pomysł i przemyślana organizacja pozwolą Ci stworzyć biznes ciekawy, który przyciągnie wielu klientów do Twojego biura podróży.
Wiedza i kompetencje – absolutna podstawa
Twoje biuro podróży powinno mieć nie tylko wykwalifikowanych przewodników wycieczek, ale również znawców i pasjonatów historii. Spróbuj skontaktować się ze studentami i absolwentami historii. Taka perspektywa rozwoju zawodowego może być dla nich bardzo pasjonująca! Twój personel nie powinien stronić od książek, publikacji, portali historycznych. A zarazem powinni to być ludzie, którzy wiedzę będą potrafili sprzedać w sposób ciekawy. Bez zanudzania masą trudnych nazwisk i dokładnych, wielocyfrowych dat.
Śladami wielkich władców i wodzów
Całkiem ciekawym pomysłem może być zorganizowanie serii wycieczek śladami wielkich władców i przywódców. Dla patriotów i miłośników lokalnych tradycji mogłaby powstać podróż śladami Jagiellonów. Niejeden Europejczyk z pewnością chętnie wybrałby się też na szlak Napoleona Bonapartego. Bardzo ciekawymi postaciami będą też z pewnością Czyngis-chan, caryca Katarzyna II, Ludwik XIV, Józef Stalin, Otton Wielki i wielu innych.
Warto zadbać o to, aby bohatera wycieczki przedstawić nie tylko od tej strony oficjalnej – tę wiele osób będzie pewnie mniej lub bardziej kojarzyć. Poszukaj miejsc, w którym bohater przebywał, pamiątek po nim, portretów, muzeów jemu poświęconych. Wszystkiego, co jest z nim związane. Warto również prześledzić zainteresowania, działalność, genealogię, miłosne perypetie. I sprzedać go jako intrygującego, aktywnego człowieka.
Szlakiem pól bitewnych
I i II wojna światowa, Wielka Wojna Północna, Wiosna Ludów, powstanie Chmielnickiego, powstanie listopadowe, wojny z Krzyżakami. Wiele kart historii polskiej i ogólnej zostało zalanych krwią dzielnych wojowników i żołnierzy. Oddali życie za swoich królów i ojczyznę – warto więc o nich pamiętać. Obowiązkowym punktem programu muszą więc zostać wycieczki szlakiem pól bitewnych. Szczególnie wartościowa może być próba przemierzania szlaku wojennego w kolejności chronologicznej.
Pomyśl tez o rekonstrukcjach historycznych lub inscenizacjach bitew. Może są organizowane gdzieś w pobliżu trasy? Z pewnością byłaby to doskonała atrakcja dla klientów. Klient jest gotów dać wiele pieniędzy, aby poczuć dreszczyk adrenaliny i realistyczny powiew historii – nie tylko z opowieści.
Podróże z historią mogą być znakomitym pomysłem na intratny biznes lub kompletnym niewypałem. Musisz budować narrację tak, aby nikogo nie zanudzić. Zadbać o wiele atrakcji. Wiele ciekawych miejsc, pokazy broni, przedmioty z epoki, budowanie szerokie kontekstu. W sposób bardzo realistyczny.