Paintball to gra niezbyt skomplikowana, ale potrafi znakomicie zrelaksować i odprężyć. Nic dziwnego, że wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem, a zapotrzebowanie na tego typu rozrywkę nie spada. Popularny jest szczególnie wśród firm, które w ramach integracji szukają ciekawych pomysłów na aktywny, a jednocześnie atrakcyjny wypoczynek dla swoich pracowników. Chociaż równie dużo prywatnych osób – grupek przyjaciół czy znajomych spotyka się w terenie, aby razem rywalizować w paintballowej grze i miło spędzić czas na świeżym powietrzu.. Mimo tak sporego popytu, firm oferujących usługi paintballowe nie ma zbyt dużo. Może więc warto pomyśleć o założeniu własnej firmy paintballowej. Będzie to z pewnością strzał w dziesiątkę, ale tylko wtedy gdy w okolicy nikt takich usług już nie proponuje.

Jak zacząć?

Żeby zaistnieć w biznesie paintallowym koniecznie trzeba posiadać odpowiedni teren, który musi spełniać wymogi bezpieczeństwa i być specjalnie odseparowany od osób postronnych. Nie może to być oczywiście byle jakie miejsce, bo lokalizacja pól paintballowych odgrywa tu ogromną rolę. Doskonałym placem bitwy będzie las, choć równie dobrze może być to jakiś nieużytek rolny albo teren poprzemysłowy, ale wtedy koniecznie trzeba przystosować go do gry. Nie może to być pusta przestrzeń, bo przecież gracze muszą się gdzieś kryć. Do najciekawszych atrakcji należą wraki aut, opuszczone budynki. bunkry, ale jeżeli na wynajętym terenie tego brak, to można samemu zorganizować jakieś „przeszkody” – wystarczy wykorzystać stare opony, rozrzucić gdzieniegdzie jakieś drewniane kłody, postawić kilka płotów, zrobić zasieki i miejsce na wojnę paintballową już jest. Przy wyszukiwaniu odpowiedniego miejsca należy pamiętać, że pole do paintballu powinno mieć wielkość przynajmniej 1 ha i najlepiej, aby było położone poza miastem, ale nie dalej niż 60 kilometrów od jakiejś większej aglomeracji. Nikt przecież nie będzie chciał jechać gdzieś na koniec świata, aby trochę postrzelać. Idealną lokalizacją są obrzeża dużych miast lub wsie graniczące z miastami.

Koszty na start

Musimy się liczyć z tym, że otwierając taką działalność będziemy potrzebować na start dość sporą sumę pieniędzy. Najdroższe będzie oczywiście wynajęcie odpowiedniego terenu. Najtańsze są zwykłe pola, ale je dodatkowo trzeba będzie urozmaicić jakimiś sztucznymi atrakcjami. Na dzierżawę pola trzeba jednak liczyć około 6-10 tys. zł. Do tego dochodzi oczywiście koszt sprzętu do paintballa – w końcu strzelać też trzeba mieć czym. Na start potrzebujemy co najmniej 10 kompletów składających się z karabinków, butli i specjalnych masek chroniących twarz gracza oraz spory zapas kulek. Na wszystko musimy przeznaczyć co najmniej 20 tys. zł. Do tego w celach bezpieczeństwa koniecznie musimy zaopatrzyć się w specjalne ochraniacze i stroje, a także zadbać o odpowiednio oznakowanie terenu. To kolejny wydatek rzędu około 10 tys. Nie zapominajmy też o reklamie, bo bez tego ani rusz.

Reklama i promocja

Odpowiednia reklama to klucz do sukcesu, dlatego na tym nie powinniśmy oszczędzać. Zainwestujmy koniecznie w internet – zamówmy wykonanie profesjonalnej strony internetowej phone case gripblog herewebsite here, wykupmy też reklamę w prasie, najlepiej lokalnej oraz radio. Bardzo dobrą formą reklamy jest organizacja konkursów oraz lig pośród drużyn firmowych. Możemy być pewni, ze każda dobrze zainwestowana złotówka zwróci na się z nadwyżką, a paintball przy dobrej i wielowymiarowej promocji może przyniesie nam spore zyski.

Klienci

Paintball to gra zespołowa, dlatego jest idealna dla firm organizujących eventy dla swoich pracowników. To właśnie imprezy dla firm przynoszą w tej branży największe dochody, dlatego ze swoją ofertą koniecznie musimy dotrzeć do takich klientów. Nie możemy przy tym zapominać o indywidualnych osobach, bo te równie często wraz ze znajomymi wybierają tę formę aktywnego wypoczynku i rekreacji na weekendowe wypady.

Zyski

W ciągu godziny zarobić można nawet 1000 zł na 8-osobowej grupie graczy (po odliczeniu kosztu kulek i gagu), a więc przypuszczalny zysk miesięczny firmy, która jest w stanie obsłużyć w tym czasie 20 ośmioosobowych grup (czyli 160 klientów indywidualnych) może zadowolić każdego właściciela biznesu. Oczywiście należy pamiętać, że zazwyczaj najwięcej uda się zarobić podczas weekendów i to głównie tych ciepłych. Sezon zimowy jest raczej słaby. Zakładając firmę paintballową należy się z tym liczyć.