Uruchomienie parku linowego, który stałby się atrakcją najbliższej okolicy, to jeden z najciekawszych pomysłów na biznes, który ma duże szanse na powodzenie. Mimo że parków linowych jest w Polsce około 100 to jednak rynek wciąż nie jest przepełniony i na kilka kolejnych na pewno znajdzie się miejsce.
Od czego zacząć?
Oczywiście najtrudniejszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedniego miejsca. Pod taka inwestycję potrzeba działki liczącej sobie co najmniej kilkanaście arów. Powinna znajdować się ona w jakimś zielonym, urokliwym miejscu, najlepiej w bliskim sąsiedztwie lasu, ale co istotne nie powinna być ulokowana w otoczeniu parków narodowych i krajobrazowych, bo to wykluczy jakiekolwiek pozwolenie na budowę.
Jaki to będzie koszt?
Niestety uruchomienie parku linowego to koszt dość spory. Będziemy potrzebowali na start co najmniej 400 tysięcy złotych – ta kwota obejmuje wynajem odpowiedniego terenu, zakup niezbędnego sprzętu i zainstalowanie go na działce, a także kampania promocyjna. Do tego dojdzie także wydatek na zakup ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz wynagrodzenie certyfikowanych operatorów obsługi parku.
Jak wygląda budowa parku?
Wybudowanie parku linowego najlepiej powierzyć specjalizującej się w tego typu inwestycjach firmie. Profesjonaliści będą wiedzieć jak podejść do danej działki i przygotować atrakcyjny park. Oczywiście tym samym koszt stworzenia miejsca rozrywki dla całych rodzin znacznie wzrośnie, ale są i plusy takiego rozwiązania. Dzięki temu, że parku nie będziemy tworzyć na własną rękę znacznie łatwiej uzyskamy też wymagane certyfikaty.
Standardowo budowa parku linowego trwa około 6 tygodni, wszystko zależy jednak od wielkości terenu.
Ważna promocja
Parki linowy będziemy musieli bardzo dobrze wypromować. Przyda się zakrojona na szeroką skalę promocja, której odbiorcami powinni być zarówno osoby prywatne (rodziny, grupy znajomych), jak i firmy, które coraz częściej w parkach linowych organizują swoim pracownikom wyjazdy integracyjne.
Oczywiście park trzeba też będzie stale rozwijać i inwestować w nowe atrakcje, aby się klientom nie znudził.