Przejrzysta i czytelna informacja dotycząca usług i produktów firmy, której nośnikiem będzie folder reklamowy, może być jednocześnie atrakcyjna wizualnie. Odpowiednio dobrany design w sposób niewerbalny będzie komunikować potencjalnemu klientowi zbiór wartości, jaki będzie reprezentowała sobą firma. Dlatego w folderze reklamowym warto połączyć treść merytoryczną z ciekawą szatą graficzną.
Foldery reklamowe mogą mieć formę pojedynczej ulotki bądź też wielostronicowej broszury. Dużo zależy od naszej strategii marketingowej i tego do jakiej grupy docelowej chcielibyśmy dotrzeć. Jeżeli będą miały atrakcyjną formę oraz będą wykonane z dobrej jakości materiałów, bardzo możliwe, że osoby które je otrzymają skupią na nich nieco więcej uwagi, a nasz folder nie trafi od razu do kosza. Medium jakim jest folder reklamowy w sposób wydatny może przyczynić się do rozwoju naszej firmy, szczególnie jeżeli w maksymalnie krótkim czasie wzbudzi odpowiednie emocje w odbiorcy.
Bardzo ważny jest dobór liternictwa, które będzie dobrze korespondowało z treścią, konwencją i całością stylistyki do której nawiązuje nasz folder. W tym zakresie dużo zależy od branży (przykładowo minimalistyczna i nowoczesna typografia niekoniecznie będzie dobrze wyglądała w folderze firmy zajmującej się handlem antykami). Ponadto powinno ono być miłe dla oka i jednocześnie komunikatywne. Musimy pamiętać, że spójność w zakresie identyfikacji wizualnej znacząco wpływa na wizerunek firmy. Odpowiednie emocje powinny budzić także hasła umieszczone na zewnętrznej stronie folderu. Ważne jest również odpowiednie eksponowanie tych informacji i treści, które są naszą mocną stroną, bądź też takich z którymi odbiorca będzie się chętnie utożsamiał. Druk reklamowy ma tę przewagę nad stroną internetową, że cały czas jest w zasięgu wzroku, dlatego też tak ważne jest, aby potencjalny klient chętnie wracał do przeglądania naszych prospektów. Podobnie rzecz przedstawia się z ilustracjami i odpowiednim doborem zdjęć.
Istotna jest również przejrzystość, układ graficzny i odpowiednia selekcja informacji takich jak np. dane teleadresowe, mapki czy godziny otwarcia. Warto w tym względzie wczuć się w rolę potencjalnego klienta i zastanowić się, czy podstawowe informacje zawarte w naszej broszurze są uporządkowane, czytelne i łatwe do odnalezienia.
Kolejnym ważnym aspektem jest dobór materiałów wysokiej jakości. W tym zakresie możemy zdać się na doświadczenie profesjonalnej firmy poligraficznej drukarniakolumb.pl. To jak wykonana będzie broszura bądź folder promujący naszą firmę będzie w równym stopniu decydowało o pierwszym wrażeniu co szata graficzna. Co prawda nie wszędzie pasuje elegancja, gdyż wiele branż celowo wykorzystuje materiały gorszej jakości w celu utrzymania wizerunku w pewnej niszowej konwencji skierowanej do młodego odbiorcy (np. stylistyka „vintage”). Dobrze jest odpowiednio dobrać papier przeznaczony do drukowania naszej broszury bądź ulotki. Może to być papier kredowy o fakturze błyszczącej lub matowej, bądź też pokryty warstwą lakieru UV. W zakresie realizacji projektu naszego folderu kompleksowe usługi zapewni nam drukarniakolumb.pl.