Zdrowa moda w końcu dotarła i do Polski. Polacy nie tylko lepiej się odżywiają i po prostu zwracają większą uwagę na to co jedzą, ale też coraz chętniej się ruszają. Prawdziwe oblężenie przeżywają siłownie, kluby oferujące zajęcia z tańca czy aerobiku a nawet kluby fitness. Tych ostatnich powstaje coraz więcej choć i tak jest ich za mało. Może więc warto zainteresować się tego typu biznesem? Jeżeli uda nam się dobrze dopracować biznes plan i strategię marketingową, to na pewno osiągniemy sukces.

Ile to będzie kosztować?

Przygotuj się jednak na to, że nie jest to tani biznes, a i zyski nie przyjdą od razu. Już na sam początek będziesz potrzebował około 200-300 tysięcy złotych (gównie na odpowiednie wyposażenie klubu), a i miesięczne opłaty do najtańszych nie będą należeć. Będziesz musiał opłacić czynsz za lokal, media (prąd, woda, gaz, telefony), wynagrodzenie pracowników. Do tego wszystkiego dolicz jeszcze koszty reklamy i marketingu, koszty utrzymania sprzętu i wyposażenia oraz koszty podatkowe.

Wydatki są więc spore, a na szybkie zyski też nie ma co liczyć. Tego typu inwestycja jest długotrwała i zwraca się dopiero po około 5 latach.

Rozpoznanie rynku i konkurencji

Jeżeli mimo wszystko wciąż jesteś zainteresowany i chcesz wejść w ten biznes, to na początek zacznij od rozpoznania rynku i zaznajomienia się z konkurencją. Najistotniejsze w tym wszystkim jest to, abyś wiedział, czy uruchomienie fitness klubu w ogóle ci się opłaci i czy na tego typu usługi w mieście, w którym masz zamiar działać, jest zapotrzebowanie.

Badanie rynku przeprowadź dokładne i dogłębne. Skup się przede wszystkim na takich zagadnieniach jak:

– przyszli potencjalni klienci i ich potrzeby,

– konkurencja – kim są i jak sobie radzą,

– niezagospodarowane obszary na rynku, na którym chcesz działać,

– reakcja rynku na pojawienie się nowego przedsiębiorstwa.

Dzięki takiej analizie będziesz mógł realnie ocenić swoją sytuację i szanse na powodzenie przedsięwzięcia. Dobrze przeprowadzone badanie podsunie ci też pewnie kilka ciekawych pomysłów do realizacji i po prostu ochroni cię przed fiaskiem i porażką.

Lokal i jego wyposażenie

Gdy już będziesz miał dość szeroki obraz swojego przyszłego biznesu i zdecydujesz, że jednak warto podjąć ryzyko, bo szansa na sukces jest spora, to następnym krokiem jaki musisz uczynić jest rozejrzenie się za odpowiednim lokalem. Lokalizacja miejsca jest tu bardzo istotna. Im bliżej centrum miasta tym lepiej, dobrze by też było, aby w pobliżu znajdował się duży parking albo przystanek komunikacji miejskiej.

Zanim jednak zdecydujesz się na podpisanie umowy o dzierżawę, sprawdź czy lokal spełnia wszelkie wymagania, czyli czy główna sala ma co najmniej 100 metrów kwadratowych powierzchni i 3,3 m wysokości i odpowiednią wentylację oraz panele lub specjalne, gładkie i elastyczne wykładziny na podłodze. Poza tym w lokalu powinno znajdować się także pomieszczenie socjalne z prysznicami (jeden powinien przypadać na 15 osób) i umywalkami (jedna na 5 osób). Pamiętaj także o tym, że zanim będziesz mógł uruchomić fitness klub, będziesz musiał postarać się o uzyskanie wszelkich wymaganych pozwoleń inspekcji budowlanej, straży pożarnej oraz sanepidu.

Personel

Osoby, które zatrudnisz w swoim fitness klubie, będą jego wizytówką. Pamiętaj, że liczą się nie tylko umiejętności, uprawnienie i odbyte szkolenia czy kursy. Równie istotna jest kultura osobista personelu oraz otwartość na klienta. Na ten element podczas rekrutacji także musisz zwrócić uwagę.

Klienci

Klient – nasz pan. To popularne porzekadło zawiera samą prawdę. Planując swój fitness klub miej na uwadze to, że twoimi klientami mogą być i pewnie będą bardzo zróżnicowane osoby. Wcale nie muszą to być ludzie młodzi albo głównie kobiety. Coraz częściej dbają o siebie przecież także mężczyźni oraz ludzie starsi, którzy dobrą kondycję chcą zachować jak najdłużej. Dlatego im wszystkim musisz zapewnić zajęcia odpowiadające ich potrzebom. Zadbaj więc o różnorodność kursów i zajęć. Niech to nie będą tylko te najpopularniejsze i dostępne wszędzie zestawy ćwiczeń. Wyróżnij się , wprowadź coś nowego, a to na pewno ci się opłaci.