Zawsze miałeś zdolności do rysunku i malowania? I szukasz teraz ciekawego pomysłu na biznes, który może przynieść Ci intratne zyski? Nie proponujemy rozstawiania się z płótnami i sztalugami w centrum miasta, ale swój artystyczny zmysł możesz wykorzystać w inny sposób. Myślałeś może kiedyś o założeniu salonu tatuażu? Nasze społeczeństwo powoli już przestaje postrzegać rysunki na ciele jako atrybuty urodzonego kryminalisty. Teraz tatuaże są rodzajem sztuki, coraz bardziej modnym. Coraz więcej ludzi młodych robi sobie tatuaże. Czy nie warto wykorzystać tego trendu? Może to Ty powinieneś otworzyć najlepszy salon tatuażu w całym mieście?
Tatuaże to sztuka!
To pierwsza podstawowa zasada, o której powinieneś pamiętać. W Twoim salonie nie powinny pracować osiłki bezmyślnie dziergające maszynką, ale prawdziwi artyści. Kreatywni, nie tylko kopiujący wzory z katalogu. Najlepiej, jeżeli sami mają tatuaże. Wówczas będą dobrze zorientowani w oczekiwaniach klienta. A ponadto wytatuowany tatuażysta wzbudza większą wiarygodność. Sprawia wrażenie profesjonalisty w swoim fachu. A profesjonalizm przyciąga klientów, nieprawdaż?!
Warunkiem koniecznym są również plastyczne umiejętności Twoich tatuażystów i ich dobry smak artystyczny. Nie muszą to być absolwenci Akademii Sztuk Pięknych, ale… klient czasem przychodzi z gotowym projektem, a czasem tylko powie z grubsza, czego oczekuje. I wówczas zdaje się na inwencję i umiejętności tatuażysty.
Higiena – absolutna podstawa!
Jeżeli chcesz mieć wielu klientów, w Twoim salonie muszą panować idealne wręcz warunki higieniczne. Musisz mieć pewność, że spełniasz wszelkie podstawowe zasady. Chyba nie chciałbyś, aby klient oskarżył Cię, że zaaplikowałeś mu wirusa HIV lub inne świństwo?
Nie żałuj pieniędzy na igły – one naprawdę powinny być jednorazowego użytku! Druga sprawa – barwniki. Upewnij się, że tusze nie powodują reakcji alergicznych, nie mają żadnej sztucznej domieszki. Lepiej nie zamawiaj ich z niepewnego źródła. Twoi pracownicy powinni również dezynfekować skórę przed zabiegiem. Zadbaj również o to, aby klient wyszedł z wiedzą na temat pielęgnacji tatuażu. Możesz opracować krótki poradnik – w nim napiszesz, jak dbać o świeży tatuaż. Może to i nie Twój problem, ale potem to Ty zostaniesz oskarżony o źle wykonaną pracę… bo klient na własne życzenie nabawił się infekcji skóry.
No i oczywiście czystość w zakładzie! Salon powinien być wysprzątany i dobrze oświetlony, aby tatuażysta widział, gdzie dzierga.
Katalogi z projektami
Na sam początek zleć komuś opracowanie katalogów z projektami tatuaży. Klienci, którzy przychodzą z gotową propozycją, to wcale nie takie częste przypadki. Warto zorientować się, jakie kategorie tematyczne są teraz w modzie. Na pewno powinieneś pomyśleć o tribalach, wzorach z kwiatami i zwierzętami, napisach (w różnych czcionkach i stylach!), popularnych symbolach kultur europejskich, krzyżach, etc.
Promocja i marketing
Reklama dźwignią handlu – o tym koniecznie musisz pamiętać! Kiedy już założysz własny salon, musisz zadbać o dobrą promocję w Internecie. Na portalach społecznościowych, na forach i w grupach, gdzie możesz trafić na potencjalnych klientów.