Gabinetów kosmetycznych oczywiście w naszym kraju nie brakuje, co nie oznacza jednak, że otwarcie kolejnego jest skazane na porażkę. Wręcz przeciwnie, bo zapotrzebowanie na tego typu salony wciąż rośnie. Wiąże się to ściśle ze zwiększoną świadomością społeczeństwa. Ludzie dbają o siebie coraz bardziej. Już nie tylko kobiety korzystają z usług gabinetów kosmetycznych – coraz częściej odwiedzają je także mężczyźni. Kult młodości, piękna, z którym mamy obecnie do czynienia, sprawił, że chcemy być jak najdłużej atrakcyjni i nawet w wieku 50 lat podobać się płci przeciwnej.

Nie trzeba być kosmetologiem

Salon kosmetyczny może otworzyć praktycznie każdy. Nie trzeba mieć ani kierunkowego wykształcenia kosmetologicznego ani żadnych pozwoleń czy koncesji. Za to należy spełnić dość spore wymagania sanitarne, które zostały bardzo dokładnie przedstawione w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 17 lutego 2004 r. Zgodnie z przepisami pomieszczenia w salonie kosmetycznym muszą być obowiązkowo tak duże, aby możliwe było wygodne rozmieszczenie, zainstalowanie i użytkowanie niezbędnych przy tego typu działalności urządzeń i sprzętu. Ustawa precyzuje nawet to, aby zakład:

– posiadał dostęp do ciepłej i zimnej wody,

– był przyłączony do instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej albo korzystał z własnego ujęcia wody,

– posiadał odpowiednią instalację kanalizacyjną odprowadzającą ścieki,

– był odpowiednio wykończony, czyli aby ściany przy umywalkach i zlewach były pokryte do wysokości co najmniej 1,6 m nienasiąkliwym, łatwo zmywalnym i odpornym na działanie wilgoci oraz różnych środków materiałem (np. glazurą).

Ważna lokalizacja

W biznesie tego typu niezwykle istotna jest odpowiednia lokalizacja. Od tego zależeć może sukces i powodzenie przedsięwzięcia. Salon najlepiej ulokować w centrum miast, w miejscu często uczęszczanym.

Kompetentni pracownicy to skarb

Dobrze wyszkolona i wykwalifikowana kadra pracownicza jest nie mniej ważna niż lokalizacja salonu. Zatrudnione w gabinecie kosmetyczki powinny być nie tylko komunikatywne, miłe i uprzejme, ale też powinny się dobrze prezentować wizualnie – tylko tak firma będzie wiarygodna.