Samoloty budzą ogromny respekt i szacunek a dla wielu ludzi latanie to spełnienie marzeń o dostępie do każdego miejsca na ziemi na wyciągnięcie dłoni. Tym czasem dzisiaj każdy może latać samolotem. Linie lotnicze stały się o wiele bardziej przyziemne cenowo bo wymusiła to stale rosnąca konkurencja. Niestety, ale konkurowanie cenowe musi się odbić na jakości floty linii lotniczych, więc dzisiaj na wygranej pozycji stoją te linie, które nie obniżyły cen do minimalnych poziomów. Szanujące się linie lotnicze oferują wysoką jakość swoich połączeń w zamian za odpowiednią za to zapłatę. Dla tych, którzy marzą o tym, żeby mieć własne linie lotnicze polecamy właśnie nasz artykuł. Ponieważ własne linie lotnicze to wspaniały i ciekawy biznes. Jest to jednak biznes jedynie dla najbogatszych, a więc dla tych, którzy na biznesie zjedli już nie jednego zęba. Bo potrzeba ogromnego kapitału, żeby z nowymi liniami lotniczymi wystartować i mieć szansę na utrzymanie się na rynku. Zacząć należy oczywiście od podjęcia decyzji co do lotniska bazowego i centrali Naszej firmy przewozowej oferującej przewozy lotnicze.
Kiedy już wybierzemy bazę musimy załatwić dziesiątki różnych licencji i pozwoleń. Do tego wszystkiego będzie już potrzebny pierwszy samolot. Samolot ten można parkować na lotnisku macierzystym, ale wszystko wiąże się z dość dużymi kosztami. Najwięcej trzeba jednak wydać na flotę samolotów. Od razu należy przyjąć, że z jednym samolotem przestrzeni powietrznej nie zwojujemy. Nawet nie da się zacząć funkcjonować tylko z jednym samolotem. Potrzebujemy więc kilku maszyn, najlepiej o jak największym zasięgu i jak największym pokładzie. Maszyny te należy dostosować do tras, na które planujemy je wysłać. A zapotrzebowanie na trasy należy dokładnie zbadać korzystając oczywiście z usług firm konsultingowych specjalizujących się właśnie w dziedzinie badania rynku awiacji.
Na flotę kilku samolotów musimy liczyć przynajmniej dziesięć milionów euro. Jest to kwota, której zainwestowanie pozwoli na wystartowanie z dość dużym przytupem. Jeśli zdecydujemy się na maszyny używane możemy z tej kwoty zaoszczędzić może trzydzieści procent. W każdym razie odpowiednia flota samolotów musi teraz zostać przydzielona do obsługi konkretnych tras. Jeden samolot może obsługiwać kilka tras, a siatka połączeń musi być dostosowana do zapotrzebowania na danej trasie. Z reguły jedną trasę obsługuje się maksymalnie trzy razy w tygodniu. Jeśli jest taka potrzeba to loty mogą być oczywiście regularne i odbywać się nawet codzienne. Ale w tej branży tak samo jak w każdej innej działają reguły podaży i popytu. Jeśli już inwestujemy miliony euro w rozpoczęcie takiego biznesu to musimy dołożyć przynajmniej kolejne kilkaset tysięcy na kampanię marketingową. I trzeba ją przeprowadzić zarówno w Polsce jak i w krajach do których wyślemy Nasze samoloty. Nie da się dzisiaj wejść na rynek lotniczy bez konkretnych kampanii marketingowych i to na wielu różnych nośnikach medialnych. W tym wypadku siłą jest oczywiście internet oraz porównywarki cen lotów. Na koniec jedna dobra rada. Ceny dostosujmy do jakości, którą oferujemy. Ten biznes musi się Nam po prostu opłacać.