Osoby, które są dobrymi logistykami, potrafią wydajnie działać w warunkach dużego stresu, lubią kontakt z ludźmi i nie boją się odpowiedzialności, a przy tym dysponują kapitałem umożliwiającym kupno meblowozu, powinny pomyśleć o założeniu własnej firmy zajmującej się przeprowadzkami. Jak wykazały badania, Polacy stają się narodem coraz bardziej mobilnym i coraz częściej zmieniają miejsce zamieszkania. Fachowa, sprawnie działająca firma przewozowa może więc liczyć na częste zlecenia. Aby jednak tak się stało, musi zadbać o profesjonalny serwis oraz wysoką jakość świadczonych usług.

Standardowa oferta firm przewozowych obejmuje: sortowanie mienia w domu klienta, pakowanie, demontaż oraz wyniesienie mebli, przewóz mienia klienta do nowej siedziby, rozpakowanie oraz ustawienie mebli zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy. Ponadto firmy przeprowadzkowe zajmują się utylizacją wszystkich odpadów komunalnych, które z racji dużych rozmiarów nie mieszczą się w standardowych kontenerach (meble, urządzenia elektryczne i elektroniczne).

Coraz częściej firmy organizujące przeprowadzki oferują również pomoc wyspecjalizowanych konsultantów, którzy po oględzinach domu lub siedziby firmy określają szacunkowy koszt przeprowadzki, opracowują jej harmonogram, a następnie nadzorują całą operację. Zadaniem konsultanta jest zminimalizowanie czasu trwania usługi, dzięki czemu klient ponosi mniejsze koszty.

Od czego zacząć

Aby założyć firmę zajmującą się przeprowadzkami, należy dysponować kapitałem, który pozwoli na kupno podstawowego narzędzia pracy – czyli meblowozu przeznaczonego do transportu mienia. Zdaniem osób od lat związanych z usługami przeprowadzkowymi, najlepiej zainwestować w nowy samochód posiadający dużą powierzchnią załadunkową, umożliwiającą jednorazowy załadunek mieszkania średniej wielkości (optymalne parametry skrzyni transportowej to: wysokość – 2,70 m, długość – 4,40 m, szerokość – 2,20 m). Na ścianach kontenera należy zamontować uchwyty pomocne podczas załadunku. Ponadto samochód powinien być wyposażony w windę samozaładowczą, specjalne koce filcowe do wyściełania kontenera, pasy mocujące, pojemniki lub sejfy do przewozu wyjątkowo cennych rzeczy, a także wózki typu paleciak. Do tego dochodzą różne materiały zabezpieczające m.in. folie pęcherzykowe, taśmy oraz kartony o różnych gabarytach. Zdecydowanie mało opłacalny jest zakup używanego samochodu, którego koszty utrzymania (paliwo, naprawy, polisa OC), mogą w pierwszym etapie działalności stanowić dla budżetu firmy zbyt duże obciążenie.

Jednak kupno meblowozu to tylko początek niezbędnych wydatków. Do założenia firmy zajmującej się przeprowadzkami konieczne są również różne licencje i zezwolenia, które podlegają urzędowej opłacie. Należy uzyskać m.in. certyfikat kompetencji zawodowych oraz licencję na przewóz przedmiotów (koszt licencji na jeden samochód wynosi około 4 tys. zł). Należy również – zgodnie z ustawą o transporcie drogowym – wykupić polisę OC związaną z transportem mienia hadassah nationaljomashop fake watch. Przedmiotem ubezpieczenia jest odpowiedzialność cywilna za szkody rzeczowe, które mogą mieć miejsce w trakcie przeprowadzki (tzn. w czasie między przyjęciem mienia a jego wydaniem).

W koszt prowadzenia firmy należy także wliczyć wynagrodzenia dla pracowników (minimalny skład brygady to kierowca i dwóch tragarzy).

Jak znaleźć klientów

Osoby, które dopiero rozpoczynają działalność przewozową, muszą być przygotowane na to, że przez pierwsze miesiące firma może nie być rentowna i będą musiały dokładać do interesu. Dlatego tak istotne w pierwszej fazie działalności jest skuteczne pozyskiwanie zleceń. Najczęściej właściciele początkujących firm przewozowych koncentrują się na obsłudze osób prywatnych, z czasem kierując swoją ofertę do dużych instytucji, firm oraz sklepów.

Warto pamiętać, iż w tej branży największą rolę odgrywa marketing szeptany, dlatego firma musi zadbać o wysoką jakość świadczonych przez siebie usług. Zadowolony z efektów przeprowadzki klient chętnie poleci usługi firmy swoim znajomym oraz bez problemu wystawi pozytywne referencje.

Jednak coraz częściej czynnikiem decydującym o wyborze przewoźnika jest atrakcyjna dla zleceniodawcy cena. Należy w tym miejscu podkreślić, iż zdecydowana większość klientów, zanim przystąpi do przeprowadzki, pragnie poznać orientacyjny koszt takiego przedsięwzięcia. Dlatego firma powinna dysponować cennikiem z przybliżonymi stawkami za roboczogodziny. Informacja typu: „koszt do uzgodnienia” jest z marketingowego punktu widzenia dużym błędem, może bowiem skutecznie odstraszać klientów.

Dobrym pomysłem na reklamę firmy jest założenie strony internetowej, na której warto umieścić opis firmy, zakres usług, listę referencji, a także orientacyjny cennik oraz zescanowane pozwolenia, certyfikaty i licencje, wymagane przy prowadzeniu firmy przewozowej. Taki zabieg będzie dla klienta potwierdzeniem, iż ma do czynienia z profesjonalnym, wiarygodnym i rzetelnym zleceniobiorcą. Warto również przeprowadzić kampanię linków sponsorowanych, dzięki której strona będzie lepiej widoczna w internecie lub skorzystać z usługi mailingowej, rozsyłając ofertę współpracy do różnych biur oraz instytucji.