Oryginalność jest w cenie. Coraz więcej osób chce się wyróżniać z tłumu. Ci, którzy nie chcą podążać ślepo za modą i ubierać się w to co wszyscy, wolą oryginalne i unikatowe dodatki, jedyne w swoim rodzaju, najczęściej dostępne tylko w jednym egzemplarzu. To właśnie z myślą o nich powstają cudeńka wytwarzanie własnoręcznie. Tak zwane rękodzieło dziś bij rekordy popularności. Jeżeli więc masz zdolności artystyczne, potrafisz tworzyć rzeczy niezwykłe i masz głowę pełną pomysłów, to pomyśl o stworzeniu własnej firmy produkującej i sprzedającej biżuterię artystyczną albo unikatowe, ręcznie robione zabawki bądź inne dodatki do domu, jak np. ramki na zdjęcia, lustra, świeczniki czy wieszaki. Sukces gwarantowany.

Plusów tego typu biznesu jest mnóstwo. Przede wszystkim możesz pracować w domu i to tylko wtedy, gdy będziesz miał czas i ochotę. Sam sobie możesz wyznaczać godziny pracy. Zawód ten daje więc ogromną swobodę, a dodatkowo pozwala łączyć dochodowy biznes z pasją, hobby i zamiłowaniami.

Jak zarabiać?

Daj się znaleźć! Dotrzyj do ewentualnych klientów – promuj się w interesie, w prasie lokalnej. Stwórz własną stronę internetową – przy obecnej technologii nie jest to wcale takie trudne – wystarczy skorzystać z bezpłatnego szablonu. Na witrynie koniecznie zamieść swoją ofertę oraz co najmniej kilkanaście fotografii wykonanych już przez siebie produktów. Stronę oczywiście musisz dobrze wypromować i wypozycjonować na wybrane frazy, czyli m.in. na „biżuteria artystyczna”, „rękodzieło”, „ręcznie robione zabawki”. Im wyżej będziesz w wyszukiwarkach tym większa szansa na to, że zdobędziesz klientów.

Dobrym pomysłem jest również zaistnienie na takich portalach aukcyjnych, takich jak Allegro.pl czy eBay.pl. Załóż tam własny profil i zamieść swoją ofertę, którą stale aktualizuj. W sieci istnieją też różnego rodzaju galerie rękodzieła – pomyśl czy nie warto zgłosić się i tam, albo może samemu stworzyć taką galerię? Oczywiście, jeżeli wolisz sklep stacjonarny – to nic nie stoi na przeszkodzie, aby go otworzyć – łączy się to jednak z większymi kosztami. Tu liczy się też lokalizacja – taki sklepik powinien być usytuowany gdzieś w centrum miast, przy lub w galeriach handlowych – czyli tam, gdzie ruch jest ogromny każdego dnia.