Wśród popularnych kategorii produktów promocyjnych, które można spotkać na każdych targach, niezależnie od tego, jakiej branży zostały one poświęcone, można wymienić z całą pewnością ceramikę reklamową, przybory do pisania oraz elementy odzieży. W tej ostatniej grupie prym wiodą niezaprzeczalnie koszulki z nadrukiem, które ze względu na rozwój technologii stały się współcześnie także popularnym produktem komercyjnym – podobnie jak bawełniane torby, czy poduszki, na których możemy nadrukować dowolną grafikę i podarować je w prezencie bliskiej i ważnej dla nas osobie. Czy jednak rozwiązanie to jest na tyle uniwersalne, że można je bezrefleksyjnie stosować w każdym przypadku, niezależnie od branży i strategii marketingowej? Jakimi produktami i kiedy warto się tu zainteresować? Na co zwrócić uwagę i czego się wystrzegać? O tym poniżej.

Sezonowość

Choć koszulki reklamowe wydają się być maksymalnie uniwersalnym produktem, to należy pamiętać, że aby ten sposób promocji odniósł sukces, musi być on też funkcjonalny. Świadomość marki wśród konsumentów można kształtować przez cały rok. W zimie jednak klasyczny T-shirt schodzi na dalszy plan, przytłoczony innymi elementami garderoby, zapewniającymi większe ciepło. Zamiast więc zamówienia hurtowej ilości koszulek z krótkim rękawem może warto wyposażyć potencjalnych klientów w czapki, rękawiczki i szaliki reklamowe. Taka decyzja może przełożyć się na odbiór intencji przez osobę obdarowane – otrzymuje ona coś, co będzie w danym czasie maksymalnie użyteczne, a nie coś, co prawdopodobnie wyląduję na dnie szafy, by za kilka miesięcy zniknąć całkowicie z pamięci posiadacza.

Odzież to nie ulotka reklamowa…

Wielu przedsiębiorców zapomina, że nie wystarczy mieć i dać cokolwiek by przekonać do siebie klienta. Świadomość konsumentów jest coraz większa, dlatego pokazanie, że robimy coś najniższym kosztem i bez pomysłu nie ma prawa przynieść odpowiednich rezultatów marketingowych. Tanie gadżety i kiepska jakość to najgorsze połączenie, gdyż świadczy o marce, która myśląc analogicznie, robi w taki sposób wszystko – także swoje produkty lub usługi, które świadczy. Koszulka reklamowa to nie ulotka więc nie może być po prostu tania i wyprodukowana w dużym nakładzie. Warto też pamiętać, że to nie miejsce na zbyt dużą ilość informacji reklamowych – takie projekty będą wyglądać kiczowato, a klient nie założy ich prawdopodobnie wcale lub jedynie by pomalować swoje mieszkanie, a po wszystkim nawet nie pomyśli, by wyprać zabrudzony T-shirt i od razu wyrzuci go do kosza.

Czym warto się zainteresować?

Odpowiedź na to pytanie może być bardzo trudna, jednak biorąc pod uwagę informacje z wcześniejszych akapitów, można z całą pewnością stwierdzić, że niezależnie od tego, co wybierze przedsiębiorca, powinien on zwrócić uwagę na jakość, wzornictwo i sezon, w jakim ma zamiar skorzystać z zamówionych produktów reklamowych. Tym sposobem inwestycja będzie o wiele bardziej opłacalna, a wybór będzie można spokojnie ograniczyć do:
– zestawów odzieży zimowej,
– koszulek z nadrukiem,
– nakryć głowy na zimę bądź lato,
– bluz, które są odpowiednie na każdą porę roku.

Artykuł ten nie powstałby, gdyby nie merytoryczne wsparcie zespołu Bewu.pl