Kwiaty i upominki – sprzedaż

1W dobie naszych czasów dość trudno jest wymyślić przepis na sprawdzony i dochodowy biznes. Tak naprawdę każdy rodzaj działalności gospodarczej wiąże się z mniejszym lub większym ryzykiem. Warto zatem zdecydować się na bezpieczny biznes, który zawsze będzie cieszył się zainteresowaniem ze strony potencjalnych konsumentów. Do tej grupy z pewnością można zaliczyć internetowe kwiaciarnie oraz sklepy z upominkami. Najlepiej połączyć dystrybucję kwiatów ze sprzedażą różnego rodzaju bibelotów – tak, aby w miarę możliwości poszerzyć zakres udostępnianego asortymentu. Dzięki temu stworzymy w sieci idealne miejsce, w którym każdy będzie mógł znaleźć atrakcyjny prezent dla bliskiej osoby. Oczywiście należy przy tym dokładnie przeanalizować działalność konkurencyjnych sklepów.

Jeśli chcemy zyskać wielu klientów, powinniśmy postawić na różnorodność. Nie możemy zatem ograniczać się wyłącznie do sprzedaży roślin, kluczowe jest poszerzenie swojej działalności. W internetowych kwiaciarniach bardzo często można odnaleźć oryginalne bibeloty, które stanowią świetny pomysł na prezent. Do tej grupy z pewnością można zaliczyć porcelanowe figurki. Jeśli chcemy sprzedawać je w swoim sklepie, koniecznie powinniśmy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu wysyłanego towaru. Nasi klienci muszą być pewni, że wybrane przez nich produkty dotrą pod wskazany adres w nienaruszonym stanie. Sporym powodzeniem na polskim rynku cieszą się pamiątkowe karty z życzeniami, dlatego warto wprowadzić je do swojego sklepu. Ciekawym pomysłem może okazać się dystrybucja ręcznie wykonywanych kart pamiątkowych. Jeśli posiadamy zdolności plastyczno-manualne, koniecznie powinniśmy się nad tym zastanowić.

Oczywiście kluczowym towarem w wirtualnych kwiaciarniach są same rośliny. Musimy dać swoim klientom możliwość zamówienia najróżniejszych bukietów. Jeśli samodzielnie nie jesteśmy w stanie ich stworzyć, powinniśmy zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnego florysty. Oprócz bukietów, w naszej ofercie powinny znajdować się kwiaty doniczkowe. W tym wypadku także trzeba postawić na różnorodność, aby sprostać nawet bardziej wyszukanym preferencjom. Na początkowym etapie działalności lepiej jednak nie decydować się na dystrybucję droższych gatunków roślin, takich jak rośliny typowo egzotyczne. Możemy jedynie zaznaczyć, że jesteśmy w stanie zamówić wybrane gatunki na specjalne życzenie klienta. Musimy pamiętać o tym, aby zminimalizować ewentualne straty, nastawiając się na dystrybucję najbardziej rozpowszechnionego asortymentu.

Jeśli uda nam się w skuteczny sposób zareklamować naszą wirtualną kwiaciarnię, na pewno dotrzemy do wielu potencjalnych klientów. Oczywiście strona naszego sklepu powinna być jak najatrakcyjniejsza, przykuwając uwagę odwiedzających ją konsumentów. Kluczem do sukcesu jest także zaprezentowanie zróżnicowanego asortymentu, jednocześnie pamiętając, aby nie dopuścić do strat finansowych. Zanim założymy wirtualną kwiaciarnię, koniecznie musimy zapoznać się z konkurencyjnymi sklepami, które od wielu lat działają na polskim rynku.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz