Internetowe biuro matrymonialne

Zabieganie, pośpiech, pogoń za pieniądzem i karierą to główne powody tego, że w obecnych czasach coraz więcej osób żyje samotnie. Część z nich twierdzi oczywiście, że to świadomy wybór i tak jest im lepiej, ale tylko garstka myśli tak naprawdę. Większość ludzi potrzebuje jednak bliskości drugiej osoby, ciepła, wsparcia i zrozumienia. Niestety nie każdy ma czas na umawianie się na randki i szukanie wymarzonego partnera, nie każdy też ma na tyle odwagi i śmiałości. Z pomocą takim właśnie ludziom wychodzą biura matrymonialne, które kojarzą pary o podobnych poglądach i zainteresowaniach. Alternatywą dla takiej tradycyjnej, stacjonarnej firmy może być nowoczesne, internetowe biuro matrymonialne, które działa wyłącznie w świecie wirtualnym. W dzisiejszym świecie Internet to przecież podstawowe narzędzie komunikacji całych społeczeństw.

Podobnych stron internetowych kojarzących pary jest sporo, dlatego, żeby zwiększyć swoją szansę na sukces koniecznie należy czymś się wyróżnić, wprowadzić jakieś nowe funkcje i udogodnienia dla klientów. Można na przykład skupić się nie tylko na znajdywaniu odpowiednich partnerów, ale także służyć fachowym doradztwem psychologicznym oraz wprowadzić porady ekspertów. Dobrym rozwiązaniem jest też umożliwienie użytkownikom serwisu wymienianie się doświadczeniami i opowiadanie o swoich problemach – można rozważyć choćby wprowadzenie funkcji czat… Pomysłów może być wiele, wszystko zależy od inwencji twórczej rozważającego otwarcie takiego biznesu.

Podstawą jest stworzenie strony internetowej

Zacząć należy oczywiście od stworzenia strony internetowej. Nie może to być jednak prosta witryna, przygotowana w pośpiechu i bez większego przemyślenia sprawy. To musi być sprawny i profesjonalny serwis, który będzie w stanie obsłużyć tysiące użytkowników. Portal tego typu nie obejdzie się bez takich funkcji jak: możliwość założenia własnego profilu, czat lub inny tego typu komunikator ułatwiający kontakt pomiędzy użytkownikami oraz wirtualny album, gdzie będzie można bez ograniczeń dodawać swoje zdjęcia. Internetowe biuro matrymonialne ma przede wszystkim swatać i kojarzyć ze sobą podobne osobowości, dlatego witryna powinna również posiadać profesjonalną wyszukiwarkę partnera według pożądanych cech. Dzięki temu znacznie skróci się czas poszukiwań.

Formalności

Zakładając internetowe biuro matrymonialne musimy pamiętać o tym, że nie jest to zwykły portal jakich w sieci są miliony. Jest to serwis, gdzie swoje dane będą udostępniać osoby prywatne, dlatego już na samym początku należy zadbać o ich bezpieczeństwo. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych konieczne będzie zgłoszenie rejestru użytkowników serwisu do GIODO oraz przygotowanie profesjonalnego i nie budzącego żadnych wątpliwości i zastrzeżeń regulaminu portalu. Żeby uniknąć niepotrzebnych problemów najlepiej jest poprosić o stworzenie takiego dokumentu specjalizującą się w tego typu sprawach kancelarię prawniczą. Pamiętajmy, że wszystkie dane udostępniane portalowi przez użytkowników muszą być poufne, a osoby korzystające z serwisu powinny mieć gwarancję anonimowości.

Poza tym ważną kwestią jest przestrzeganie prawa autorskiego, które jasno precyzuje jak powinno się postępować z materiałami umieszczanymi w tego typu serwisach. Chodzi głównie o zdjęcia reklamowe, artykuły do poradnika oraz zdjęcia i treści publikowane przez użytkowników.

Jaki koszt na start?

Na uruchomienie nowoczesnego, internetowego biura matrymonialnego będziemy potrzebować od 150 do nawet 300 tysięcy złotych. To nie są małe pieniądze, ale niestety jest to biznes wbrew pozorom dość skomplikowany. Większość tej kwoty trzeba będzie przeznaczyć na wykonanie serwisu, zakup domen i ochronę znaku firmowego, rejestrację firmy, a także zakup testu doboru partnerskiego przygotowanego przez profesjonalnego psychologa, znającego zasady tworzenia testów psychologicznych. Do tego dochodzi oczywiście koszt hostingu i transferu danych oraz obsługi użytkowników przez moderatorów oraz wynagrodzenie zatrudnionych w biurze fachowców, czyli psychologów, informatyków, grafików, specjalistów od PR. Sporo należy zainwestować też w reklamę i promocję serwisu. Szczególnie na początku należy promować się bardzo intensywnie i to na wszystkie możliwe sposoby. Im większą bowiem bazą klientów będziemy dysponowali, tym lepiej będziemy postrzegani.

Za to dzięki działaniu w Internecie można ograniczyć koszty typowo administracyjne, np. wynajmu biura czy zakupu sprzętu biurowego.

Zyski, czyli na czym zarabiać

Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie kart członkowskich, czyli płatnych kont w serwisie wykupowanych przez klientów. Można je wykupić albo na określony czas np. na miesiąc bądź kwartał, albo do czasu znalezienia wymarzonego partnera. W cenie takiej karty będą oczywiście porady psychologa i „podsyłanie” klientowi kandydatów, spełniających jego wymagania.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz