lodziarniaSezon letni zbliża się wielkimi krokami. To czas kiedy w lodziarniach odnotowuje się wzmożony ruch. Jednak tak naprawdę sezon w takich miejscach rozpoczyna się już w kwietniu. Kiedy tylko na niebie pojawi się słońce, na ulice wychodzą spacerowicze, którzy chcą nieco się ochłodzić i po prostu zjeść coś dobrego.

Jeśli zdecydujemy się na otwarcie lodziarni to musimy oczywiście w pierwszym rzędzie liczyć się z sezonowością tego biznesu. Wszystko jest tutaj zależne od pogody. Nie możemy jasno założyć z góry ile zarobimy. Nie jest to możliwe. Niektórzy mówią jednak o tym, że wkrótce dojdzie do tego, że ludzie zaczną jeść lody przez cały rok. Za przykład stawia się tutaj Skandynawów, którzy mimo że mieszkają w bardzo chłodnym kraju to sięgają po lody znacznie częściej od nas. Wszystko tak naprawdę zależy od lodziarni oraz od producentów losów. Producenci oraz sprzedawcy muszą mówić konsumentom o zaletach jedzenia lodów. Przede wszystkim trzeba uświadomić ludziom, że lody nie są tak kaloryczne jak im się wydaje. To mit, który krąży wokół tych mrożonych deserów. Warto wiedzieć, że lody są tak naprawdę bogate w witaminy oraz lekko strawne białko. Trzeba o tym mówić, być może wtedy ludzie zaczną spożywać je znacznie częściej.

Jak zauważają specjaliści, od kilku lat obserwuje się wzrost konsumpcji lodów w Polsce. Zgodnie z najnowszymi sondażami Polacy spożywają około 4 litrów lodów rocznie. Warto zwrócić uwagę, że średnia europejska jest znacznie wyższa. Przeciętnie każdy Europejczyk spożywa rocznie nawet 7 litrów lodów. W ostatnich latach w Polsce, oprócz tego, że wzrosła konsumpcja lodów to jeszcze wzrosła ilość lodziarni, co oczywiście może mieć związek ze sobą. Nie przewiduje się żadnych zmian na rynku w tym temacie. Tendencja wzrostowa na pewno będzie zauważalna jeszcze przez jakiś czas. Osoby, które chcą otworzyć lodziarnię w swoim mieście powinny pomyśleć o tym jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Trzeba się do tego dobrze przygotować. Zanim załatwimy wszystkie formalności to na pewno minie jakiś czas. Im szybciej zaczniemy przygotowania do otwarcia tym więcej będziemy mieć również czasu na promocję. Wiele osób ma swoje ulubione lodziarnie w mieście i nie chce ich zmieniać.

Jeśli mamy duży kapitał to możemy zainwestować w stworzenie całorocznego miejsca, do którego będą mogli przychodzić ludzie, którzy chcą zjeść coś słodkiego. Można stworzyć na przykład jakąś kawiarnio-lodziarnię. W tym przypadku należy pomyśleć o odpowiedniej lokalizacji. Na pewno sprawdzą się tutaj galerie handlowe oraz centra miast. Jeśli mamy zamiar otworzyć tylko budkę z lodami to oczywiście można zlokalizować ją wszędzie. Z lokalem może być już większy problem. Jeśli boimy się ryzyka biznesowego, ale lodziarnia była zawsze naszym marzeniem, to oczywiście można spróbować swoich sił we franczyzie. Jest to także bardzo ciekawy sposób. Istnieje naprawdę spora ilość sieci lodziarni, z nazwy i oferty których można skorzystać. Franczyza jednak nie daje nam możliwości do popisu. Nie można wprowadzać tutaj swoich zmian. Trzeba trzymać się tego, co zostało zapisane w umowie. Nie ma innej możliwości.