Gabinet masażu

Dla wykwalifikowanych masażystów lub fizjoterapeutów często jedyną szansą na godziwe zarobki jest otworzenie prywatnej praktyki. W państwowych placówkach płace wynoszą średnio około 1200-1800 zł, a ponadto coraz trudniej zdobyć w nich etat. Prywatny gabinet, w którym będą świadczone różnorodne formy masażu (masaż leczniczy, kosmetyczny oraz relaksacyjny) – może okazać się dobrym źródłem utrzymania, o ile właścicielowi uda się przyciągnąć klientów. Receptą na sukces jest ciekawa oferta (systematycznie poszerzana o nowe techniki) oraz wysoka jakość świadczonych usług.

Wybór lokalu

Warto przypomnieć, iż gabinet masażu powinien spełniać rygorystyczne wymagania sanitarne, w przeciwnym wypadku Sanepid nie zgodzi się na jego otwarcie.

Lokal powinien mieć co najmniej co najmniej 12 m2, posiadać instalacje wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną i grzewczą. Podłoga i ściany muszą być gładkie, nienasiąkliwe oraz łatwozmywalne, pokryte płytkami lub farbą olejną. W gabinecie powinien się znajdować sanitariat z natryskiem, a także umywalka z ciepłą wodą. W pomieszczeniu należy również wygospodarować miejsce na pojemniki do przechowywania zużytych ręczników oraz prześcieradeł, a także oddzielne szafki na czystą i brudną odzież roboczą.

Indywidualny gabinet masażu nie może mieścić się w pomieszczeniach znajdujących się w suterenie lub piwnicy budynku. Najlepszą lokalizację stanowi parter, ewentualnie pierwsze piętro – o ile budynek posiada windę przystosowaną do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.

Wyposażenie

Najważniejszym elementem wyposażenia gabinetu jest profesjonalny stół do masażu. Najlepiej w gabinecie sprawdzają się modele z regulacją podgłówka oraz wysokości stołu. Warto również zwrócić uwagę na rodzaj tapicerki – materiał obiciowy musi być łatwozmywalny.

Pozostałe elementy wyposażenia stanowią parawany, maty, podłokietniki, ręczniki, jednorazowe prześcieradła oraz fartuchy, wreszcie drobne akcesoria kosmetyczne, takie jak olejki, odżywki czy balsamy.

Jak zdobyć klientów

Zdaniem praktyków, w początkowym okresie najlepiej sprawdzają się aktywne formy pozyskiwania klientów.

1. Warto np. odwiedzić okoliczne poradnie, prywatne gabinety lekarskie, apteki, lecznice i rozłożyć w nich lub wywiesić firmowe ulotki. Można również zaoferować lekarzowi/recepcjonistce bezpłatne zabiegi w zamian za polecanie usług gabinetu.

2. Bardzo opłacalnym posunięciem jest współpraca z masażystami, którzy wykonują inne niż my techniki – w ten sposób możemy poszerzyć ofertę gabinetu. Dobrym pomysłem jest również nawiązanie współpracy z kosmetyczkami, wizażystkami, nauczycielami jogi oraz pilates.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz