3Komputer jest już w każdym domu, i to zazwyczaj nie jeden. Ten technologiczny gadżet zupełnie zrewolucjonizował współczesny świat i sprawił, że nie potrafimy sobie już bez niego poradzić. Każda awaria to niemal jak koniec świata. Nagle zostaliśmy bowiem odcięci od skrzynki pocztowej, portali społecznościowych, a nawet konta internetowego. Najgorzej, gdy do awarii dojdzie wieczorem, gdy wszystkie serwisy są już zamknięte. Wtedy jedynym ratunkiem okazuje się pogotowie komputerowe, które możemy wezwać w każdej chwili. Ogromnym plusem tego rodzaju firm jest ich mobilność. Klient nie musi sam szukać specjalisty od komputerów, bo ten, niczym dostawca pizzy, sam do niego przyjedzie.

Całodobowe pogotowie internetowe to biznes z przyszłością, bo na tego rodzaju usługi raczej zapotrzebowanie nigdy nie zniknie. W każdym mieście mobilnych firm specjalizujących się w naprawianiu sprzętu komputerowego powinno być co najmniej kilka. Im więcej tym lepiej, szczególnie dla klienta, który nie będzie musiał czekać na swoją kolej i pomoc uzyska od razu.

Założenie firmy

Założenie pogotowia komputerowego jest praktycznie banalnie proste. To czego potrzebujemy, to właściwie tylko odpowiednich umiejętności i wiedzy. Ale to przecież normalne, bo raczej nikt bez informatycznych zdolności nie otworzy firmy naprawiającej sprzęt komputerowy. Nie trzeba być oczywiście od razu informatyczną alfą i omegą, ale decydując się na wejście w taki biznes należy być w stanie obsłużyć co najmniej 75 procent typowych zleceń, z którymi zgłaszają się klienci.

Na czym zarabiać?

Oprócz usuwania awarii i usterek w komputerach i laptopach można także, a nawet powinno się oferować takie usługi jak:

  • Instalacja i konfiguracja prostego programu komputerowego,
  • Usuwanie wirusów z systemu operacyjnego oraz odczynienie szkód przez nie spowodowanych,
  • Przeszkolenie klientów w zakresie złożonego programu komputerowego oraz przeglądania witryn internetowych,
  • Instalacja i konfiguracja prostego sprzętu peryferyjnego,
  • Wykonanie kopii bezpieczeństwa nośnika informacji,
  • Szyfrowanie nośnika informacji typu twardy dysk,
  • Wykonanie rozszerzonej optymalizacji wydajności sprzętu komputerowego.

Liczy się dobra promocja

Reklamowanie firmy należy rozpocząć od internetu. W takim biznesie nie obejdzie się bez profesjonalnej strony internetowej, która powinna zawierać całodobowy kontakt do pogotowia komputerowego, opis usług świadczonych przez firmę oraz cennik. Oprócz tego należy pomyśleć o wpisach w lokalnych katalogach firm – dzięki temu klienci łatwiej nas znajdą oraz o reklamie na najpopularniejszych portalach informacyjnych.

To oczywiście nie wystarczy, jeżeli o firmie ma się dowiedzieć jak najwięcej osób. Zainwestować należy również w reklamę w tradycyjnej prasie lokalnej, czyli w gazetach, gdzie wystarczy choćby wykupienie ogłoszenia drobnego oraz w radio.

Dobrym rozwiązaniem jest też wyjście „na ulice” i rozwieszenie swoich ulotek na słupach ogłoszeniowych, przystankach autobusowych czy innych miejscach do tego odpowiednich.

Gdy firma wyrobi sobie już markę i będzie dłużej na rynku, to o jej promocję zadbają sami klienci, którzy będą polecać ją znajomym. Mimo to nie można zapomnieć o samodzielnym poszukiwaniu zleceń i przeglądaniu sukcesywnie ogłoszeń w internecie i w prasie drukowanej.