Blog jako firma XXI wieku

Coraz więcej osób decyduje się na zakładanie własnych stron internetowych. Robią to po prostu wielbiciele pisania, fanatycy kuchni, którzy chcą podzielić się swoimi przepisami, fotografowie, chcący dotrzeć dalej ze swoim talentem, a nawet matki, które udzielają rad dotyczących wychowywania dzieci. Większość osób decydujących się na założenie bloga to pasjonaci. Robią to z przypływu weny, chęci pokazania swoich przekonań, czy doświadczeń. Jednak po pewnym czasie, jeśli oczywiście strona jest na tyle dobra i wartościowa, a także skupia wystarczająco duże grono odbiorców, może stać się również źródłem dochodu.

Blogerzy znani są z tego, że kreują trendy i dzielą się swoimi opiniami. Dla wielu czytelników są one kluczowe i stale śledzą poczynania pisarzy na swoich ulubionych stronach. Zauważają to również właściciele dużych firm, którzy coraz częściej rezygnują z reklamy w mainstreamowych mediach. Internet ma o wiele większy zasięg i wpływ na ludzi. Jeśli zaprezentujemy coś na blogu, który czyta regularnie sto tysięcy osób może to okazać się o wiele korzystniejsze niż reklama w telewizji, którą oglądają miliony. Ciekawie przeprowadzone kampanie w blogosferze przyczyniły się nie tylko do wzrostu sprzedaży reklamowanych produktów, ale często również do zmiany wizerunku marek. Młodzi ludzie od razu zauważali, że firmy współpracujące z blogerami są nowocześniejsze i bardziej otwarte na ciekawe działania od tych, które swoją obecność ograniczają do mediów tradycyjnych.

Prowadzenie dużej strony internetowej, która osiąga zyski rzędu kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy rocznie wiąże się z założeniem działalności gospodarczej. A więc możemy być właściciele własnej firmy, siedząc w domu i pisząc posty? Wbrew pozorom, praca przy blogu lub stronie internetowej nie jest tak łatwa, jak mogłoby się wydawać. Oczywiście pisanie i odpowiednia oprawa graficzna postów to bardzo ważna część życia każdego blogera. Jednak musi on się przygotować na spotkania z reklamodawcami, przygotowywanie kampanii, a często nawet samodzielne wymyślanie sposobu przedstawienia produktu na swojej stronie. Każdy bloger powinien również utrzymywać interakcje z innymi podobnymi sobie. Kilka razy w roku organizowane są różne spotkania dla osób z blogosfery. Pomogą one nie tylko poznać ludzi z branży, ale też mogą okazać się korzystne przy nawiązywaniu współpracy. Kampanie z udziałem kilku blogerów należą do najbardziej efektywnych i dochodowych, jakie zostały przeprowadzone do tej pory.

Blog może być nie tylko miejscem, w którym dzielimy się swoimi opiniami i pasją. Może stać się również źródłem dochodu, a również jedyną pracą. I to całkiem opłacalną. Ludzie, którzy prowadzą swoje strony z pasją, z pewnością będą traktowały zarabianie na nich jako najlepszą pracę na świecie. Czasem warto poświęcić męczące zajęcie na etacie i zacząć zarabiać na czymś, w czym czujemy się dobrze.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz